View RSS Feed

JooJoo

Suora Demokratia -Open Source hankkkeena.

Arvostele blogikirjoitus
Suomen Demokratia on kriisissä.
Eduskuntavaalit eivät vaikuta.
Verorahoja käytetään täysin holtittomasti ilman että kukaan voi tehdä asialle mitään.
Hallitus ei kykene tekemään tarvittavia kovia päätöksiä.

Toisin on Sveitsissä. Se pieni ero syntyy Suorasta Demokratiasta, siksi:
************************************************** *
Suomen perustuslaki 11.6.1999/731 tulee muuttaa seuraavasti:

2 §
Kansanvaltaisuus ja oikeusvaltioperiaate
Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, joka ilmaisee kantansa sitovissa kansanäänestyksissä.
Valtiopäiville kokoontunut eduskunta pyrkii edustamaan kansaa niin, ettei erillisiä kansanäänestyksiä tarvitse järjestää.
Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.
Lähettäkää täysin tai osittain täytetyt lomakkeet Wikipediasta löytyviin Tuoreisiin Suoraan demokratiaa ajavien puolueiden osoitteisiin. (Mm. SDP ajoi tätä vielä v. 1903, Forssa, kohta 2.) Lisää esitteitä ja argumentaatiota löydätte GOOGLELLA.

Koska nykyinen poliittinen järjestelmä on osoittanut halveksivansa kansanvaltaa, Kansa on varautunut järjestämään tämän kansanäänestyksen itse. Tämän rahoittamiseksi Suomessa EI SAA JÄRJESTÄÄ rahan keräystä ilman valtaa pitävien lupaa ja 10 000 Eur/kk palkkaa nauttivaa järjestöjohtajaa ja hallintoa joka kuluttaa 80% keräysvaroista, jollaista Muutos voimilla ei ole, eikä tule, joten kerätkää rahat siis säästöpossuihinne, kunnes niitä tarvitaan, jolloin maksatte niillä itse niitä kuluja SUORAAN. Tukea voi vapaasti maksaa myös nimiä keräävän taholle suoraan käteisenä ”elämiskuluihin”. Annettua tuki pitää tällöin käyttää KOKONAISUUDESSAAN nimien kerääjän ruoka-, matka-, tulostus-, ja postitus- yms. juokseviin kuluihin.

George Bernard Shaw on sanonut:
"Democracy is a device that insures we shall be governed no better than we deserve."
Demokratia on järjestelmä, joka varmistaa sen, ettei kansaa hallita paremmin kuin se ansaitsee.

Minä Sanon:
"Suora Demokratia on järjestelmä, joka varmistaa sen, ettei kansaa hallita huonommin kuin se ansaitsee."

Shaw on sanonut myös;
"Democracy is a form of government that substitutes election by the incompetent many for appointment by the corrupt few."
Demokratia on hallintomuoto joka syrjäyttää muutaman korruptoituneen monella epäpätevällä.

Johon minä sanon:
"Suora Demokratia on hallintomuoto joka syrjäyttää monet epäpätevät kaikella sillä viisaudella joka kansaan kuuluvilla yksilöillä on."

Winston Churchill on kuulemma sanonut:
"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter." - Copy to Clipboard
"Paras argumentti demokratiaa vastaan on viisi-minuutinen keskustelu keskimääräisen äänestäjän kanssa"

Johon minä sanon:
"Paras argumentti suoran demokratian puolesta on viiden minuutin keskustelu kenen tahansa kansanedustajan kanssa."
Tämän lisäksi tilastot osoittavat että Suoran Demokratian äänestyksiin osallistuu vain n. puolet kansasta. Ilmeisesti sitten se fiksumpi puoli, joka ei ole liian laiska ajattelemaan.

Tämän blogin ohessa on Puolueista riippumaton kansanäänestyshanke. Kansanäänestyksen järjestämiseksi kun ei tarvita muuta kuin kansa joka sellaisen haluaa järjestää. Vastaavia hankkeita on tällä hetkellä liikkeellä lukuisia ympäri eurooppaa. Hankkeiden takana on vain tavallisia ihmisiä, eikä niiden onnistuminen vaadi muuta kuin että tavalliset ihmiset osallistuvat niihin. Siksi Liite on doc-muodossa, jolloin eri ryhmittymät voivat vaihtaa siihen oman nettiosoitteensa ja vaikka tilitietonsakkin. Tärkeintä kun on asian eteenpäin vieminen.

"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them."
Albert Einstein
Liitetyt pikkukuvat Liitetiedostot
Jaa

Päivitetty 05.03.2012 klo 20:08, [ARG:5 UNDEFINED]

Kategoriat
Kategorisoimaton

Kommentit

1. JooJoo's Avatar
  2. JooJoo's Avatar
    Ohessa hyvä ketju antamaan taustatietoa:

http://www.muutos2011.fi/vb/showthre...Sveitsin-malli

Mutta pelkkä hiiren klikkailu ei auta mitään. Tuo liite pitää ladata, tulostaa, kerätä nimiä täyteen, lähettää postissa. Ja sitten pitää järjestää se kansanäänestys, kunhan ensin ollaan saatu riittävästi tukea sille että yleensä ollaan oikealla asialla.

1899 Suomessa kerättiin 522 931 Allekirjoitusta 11 päivän aikana hiihtäen. Tosin sen ajan ihmiset eivät olleet yhtä laiskoja kuin nykyiset.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_a....A4.C3.A4minen

Adressin kerääminen ei tosin vaikuttanut mitää tuolloinkaan;

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_a...apuu_Pietariin

vaan ohjat pitää ottaa nimen omaan omiin käsiin. Nykyinen laki sallii tämän;

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#P2

"Kansanvaltaan sisältyy yksilön oikeus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnan ja elinympäristönsä kehittämiseen."
  3. JooJoo's Avatar
    No niin, nyt on sitten havaittu sellainen seikka jota Sveitsissä asunut aloitteen kirjoittanut henkilö ei ymmärtanyt edes ajatella.

SUOMESSA EI SAA KERÄTÄ RAHAA ILMAN LUPAA! Mutta kun luvan saa niin rahoista saa tietysti hassata jopa 95% ihan muuhun kuin siihen terkoitettuun kohteeseen. Sveitsissä onnettemuuden kohteeksi joutunut perhe voi julkaista itse Lahjoitustili-numeron, jolloin he välttyvät Sosiaaliavun käyttämiseltä kun naapurit, joilla ylimääräistä on, auttavat heitä suoraan, ilman mitään välistäveto hallintoa.

niinpä tuo word-doc liite on nyt muokattu tältä osin asianmukaiseksi,,,

"I didn't know I was a slave until I found out I couldn't do the things I wanted."
    Frederick Douglass
    Päivitetty 28.10.2011 klo 09:42, [ARG:5 UNDEFINED]
  4. JooJoo's Avatar
    Yllä oleva siis johtuu tästä viestistä Muutoksen sisäisen keskustelun palstalla;
    Eilen, 21:36 #32
    Muutos Admin
    Administrator

Alkuperäinen kirjoittaja JooJoo
    Poistan sen jälkeen sen tilinumeron ja avaan tääne sveitsiin Eurotilin tätä tarkoitusta varten ja poistan myös www.muutos2011.fi:n ja korvaan sen tuon blogin osoitteella.

Hyvä.
    Laitonta rahankeräystä tarkoittava liitetiedosto poistetaan huomenna aamulla klo 11 mennessä, mikäli et ole itse sitä muokannut tai poistanut.

Ps. Sveitsin kautta rahaliikennettä ei kannata pyörittää pienillä summilla koska tilisiirtokulut on 5-6 Eur/tapahtuma.
  5. Alpo's Avatar
    Lupaasi kyselemättä laitoin tästä kirjoituksesta linkin Verkkomedia.org:in julkaistavaksi.
    Ja vihjeenä muutenkin Verkkomedia julkaisee mielellään sen minkä Erkkomedia sensuroi.
  6. JooJoo's Avatar
    Hienoa. Tässä hankeessa ei lupia pyydetä, eikä anneta. On vain tuo 2§:n muuttaminen, ja mielipide siihen KYLLä vai EI. Eikä mitään muuta. Tämä elää kuin Pirate Bay. Esim. minut Sensuroitiin UUDEN SUOMEN puheenvuorosta, vaikka kirjoitin siellä omalla nimellä. Sama koski monia muita Muutoslaisia.

Tuolla Verkkomediassa olikin hyvin kerrottu miten USA:n Teaparty tuhottiin:

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=1666

Siksi tämä on nyt tehty niin puhtaaksi kuin suinkin.

"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable."
    John F. Kennedy

"If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    George Washington

"It is better to be alone than in bad company."
    George Washington

"Liberty, when it begins to take root, is a plant of rapid growth."
    George Washington

"Mankind, when left to themselves, are unfit for their own government."
    George Washington

"Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe."
    George Washington

Washington eli 1732-1799, eikä hän tuota sanoessaan tarkoittanut nykyisen kaltaista USA:ta, Washingtonin tarkoittama Vapaa kansalaisyhteiskunta onkin hänen tarkoittamallaan tavalla nähdäkseni elossa enää Sveitsissä.

http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesv...aft#Geschichte

"Grundlage für die heutige Bundesverfassung ist die Verfassung vom 12. September 1848, als die Schweiz vom Staatenbund zum Bundesstaat geeint wurde. Sie war stark von der Verfassung der Vereinigten Staaten sowie dem Gedankengut der Französischen Revolution beeinflusst. "
  7. JooJoo's Avatar
  8. JooJoo's Avatar
    Tämän hankkeen etenemisestäkin pitää jokaisen kysellä itseltään,,,,,,

Kun nyt kansalaisaloitelaki tulee voimaan, niin samoilla sutinoilla kun aletaan kerätä niitä "virallisia" aloitteita, kannattaa kerätä myös tätä "piraatti-aloitetta". Jotta sitten kun se "virallinen aloite" on siellä eduskunnassa onnistuneesti vaiettu kuoliaaksi niin on samantien kansan valtakirja ja yhteydet tämän äänestyksen itsenäiseen järjestämiseen.

Voittehan te toivoa että tämä etenee eduskunnan kautta. Realistista se ei ole.
  9. Rekisteröimätön's Avatar
    Nyt kun Jari Leino -oppikirjan mukaan maahan työn perässä muuttaneen, mutta työttömyyden kohdatessaan henkilön tulisi maksaa itse oma yhteiskunnan järjestämä sosiaaliturva, niin voisimme tehdä aloitteen: Jokainen työiässä oleva, mutta maasta pois muuttava, joutuisi maksamaan sanktioina yhteiskunnalle aiheuttamansa koulutus, terveydenhoito jne. kustannukset. Sanktion määrä tietenkin riippuisi siitä paljonko on ehtinyt maksamaan työurallaan veroja jo Suomeen. Ei muuta kuin aloitetta puuhaamaan. Massiivinen maastamuutto on saatava kuriin!
  10. JooJoo's Avatar
    Lainaa Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
    Jokainen työiässä oleva, mutta maasta pois muuttava, joutuisi maksamaan sanktioina yhteiskunnalle aiheuttamansa koulutus, terveydenhoito jne. kustannukset. Sanktion määrä tietenkin riippuisi siitä paljonko on ehtinyt maksamaan työurallaan veroja jo Suomeen. Ei muuta kuin aloitetta puuhaamaan. Massiivinen maastamuutto on saatava kuriin!
    Minulle sopii kyllä tuollainen aloite, ja sellainen lakikin. Jos joku vaan esittäisi minulle siitä sen laskelman,,,,

Saanko muuten rahaa takaisin, jos osoittautuukin että olen maksanut enemmän veroja kuin saanut palveluita? Ja korot myös?

Sehän ei tietysti ole mikään vaihtoehto että sen DDR:n & Kuuban muuttaisi sellaiseksi ettei ihmiset halua lähteä pois. -> Avaa liite -> Tulosta -> Toimi.
  11. JooJoo's Avatar
    Tämä sama hanke on lähdössä liikkeelle kansalaisaloittenakin heti kun se laki tulee voimaan, tosin epäilen ettei eduskunta sitä hyväksy.

Siksi kannattaa henkisesti varautua,,,, TEKEMÄÄN ITSE.
  12. JooJoo's Avatar
    No niin, ohessa on Oula Lintulan hyvä aloite.

http://www.oula.info/suora/

Kun keräätte nimiä tuohon, niin suosittelen keräämään samalla myös tähän. Koska Ehäni eduskunta tuota tule hyväksymään ja tämä äänestys on järjestettävä itse.

Tähän voi osallistua tulostamalla oheisen PDF-liitteen ja postittamalle sen

Oula Lintula
    Otsontie 2 B 12
    37800 Toijala

Kyuu Eturautti
    Multisillankatu 5 C 35
    33850 Tampere
    Päivitetty 05.03.2012 klo 19:36, [ARG:5 UNDEFINED]
  13. lapinverkkolehti's Avatar
    Tuo Open Source liitetään arkikielessä ilmaisiin ohjelmiin ja käyttöjärjestelmiin. Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että käytätkö itse vapaan koodin ohjelmia? ..
  14. JooJoo's Avatar
    no tarkoituksenmukaisuussyistä käytän niitä ohjelmia joita olen tottunut käyttämään, ja joilla saan hommat tehtyä.
    Ne voi olla uusia tai vanhoja, vapaita tai hintavia, se ei ole se valinta peruste.
Jätä kommentti Jätä kommentti