View RSS Feed

Jari Leino

Muuttakaa pois jos ei kelpaa

Arvostele blogikirjoitus
Tänään Hesari uutisoi vahingoniloaan pidättelemättä, että Tanska aikoo löysentää maahanmuuttopolitiikkaansa. Jatkossa maahanmuuttajat saavat Tanskassa yhtä suuret sosiaalituet kuin tanskalaisetkin ja työperäisen maahanmuuton tulorajaa lasketaan. Ynnä muuta sellaista. Ja ihmisoikeudet.

Sen sijaan tästä Tanskan uuden pääministerin paljon tärkeämmästä keskustelunavauksesta Suomen lehdet tuskin tulevat puhumaan mitään. Puhuessaan sosiaalidemokraattien puoluekokouksessa Tanskan vastavalittu pääministeri Helle "Gucci-Helle" Thorning-Schmidt kehotti äärimuslimeja muuttamaan maasta pois.*

Jos haluat shariavyöhykkeiden pystyttämistä Tanskaan, on ehkä kaikkien kannalta helpompi ja parempi ratkaisu, että pakkaat laukkusi. Maailmasta löytyy maita, jotka ovat yhtä isoa sharia-vyöhykettä.
En voisi olla enempää samaa mieltä Helle Thorning-Schmidtin kanssa. Itse asiassa tuota samaa ajatusta voisi soveltaa laajemminkin.

Olen jo pitkään ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka haluavat väkisin ja keinoja kaihtamatta muuttaa Suomen värikkäämmäksi, värisevämmäksi, monikulttuurisemmaksi ja rikkaammaksi. Eikö olisi paljon helpompaa, että sellaiset ihmiset, jotka haluavat asua värisevän monikulttuurisessa ympäristössä muuttaisivat sellaiseen maahan, jossa on jo valmiiksi värinää? Maailmassa on satoja maita, jotka ovat etnisesti ja kulttuurisesti aivan uskomattoman rikkaita, mutta vain yksi Suomi.

Jos jonkun mielestä on huono asia, että "Helsingin keskustassa voi edelleen pyöriä koko päivän näkemättä yhtään mustaihoista ihmistä", niin eikö olisi kaikkien kannalta helpompi ja parempi, että ns. piitusensyndroomasta kärsivä noudattaa Piitu Kaupin esimerkkiä ja muuttaa pysyvästi sellaiseen kaupunkiin, jossa ei voi kävellä metriäkään näkemättä mustaihoista ihmistä? Ja pysyy myös siellä. (Tosin Helsingin kohdalla tuo Piitun pelkotila ei ole valitettavasti pitänyt paikkaansa enää piiitkään aikaan.)

Jos jonkun mielestä on tärkeää, että hänen ympärillään on mahdollisimman paljon tummaihoisia ihmisiä, niin haluaisin muistuttaa, että lähes kaikissa muissa maailman maissa ihmiset ovat tummempia kuin suomalaiset.

Jos jonkun mielestä suomalainen kulttuuri on sietämättömän tylsää, sisäsiittoista ja perunanenäistä, niin haluaisin muistuttaa, että Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa sitä joutuu sietämään.

Eikö olisi kaikkien kannalta helpompi ja parempi, että sellaiset ihmiset, jotka haluavat elää mahdollisimman vähän Impivaaraa muistuttavassa ympäristössä muuttaisivat pois Suomesta? Tämä pätee niin islamisteihin, suvaitsijoihin kuin maailmankansalaisiksi itsensä tunteviinkin.

Suomessa voisivat sen jälkeen asua kaikessa rauhassa ne ihmiset, jotka haluavat elää suomalaista elämää Suomen kielen, kulttuurin ja luonnon ympäröiminä.

* Asiasta uutisoi ensimmäisenä Rähmis.
Jaa

Päivitetty 07.11.2011 klo 22:22, [ARG:5 UNDEFINED]

Kategoriat
Kategorisoimaton

Kommentit

1. Pasanen Harri's Avatar
    Erittäin järkevästi ihmetelty.
  2. BRG's Avatar
    Mielestäni aika tyhjää poliittista retoriikkaa, jos tuosta yhtälöstä supistaa turhat muuttujat pois, jäljelle pelkistyy ydinsanoma: niiden jotka haluavat kehittää maatani eri suuntaan kuin minä, tulee muuttaa maasta pois. Jos pelkistetään vielä lisää niin jäljelle jää 'jos et äänestä meidän puoluetta niin muuta pois'.

Haluathan sinäkin kehittää Suomea? Tajuat varmaan että jotkut eri poliittista linjaa edustavat ovat sitä mieltä että Suomen asia edistyy eri toimenpiteillä kuin sinun haluamillasi. Sitten ei tilata muuttoautoa vaan äänestetään, sitä kutsutaan demokratiaksi, olen ymmärtänyt (ehkä väärin) että teidän puolueella olisi jotain tekemistä tuon d-sanan kanssa...

Viedäänpä tämä sama poliittinen retoriikka Somaliaan. Siellä paikallinen mokuttajan vastine olisi siis sitä mieltä että maata pitää kehittää johonkin (ehkä jonkun toisen mielestä huonoon) suuntaan. Paikallinen Jari Leino taas on sitä mieltä että ne jotka haluaa muuttaa Somaliaa niin voivat lähteä kävelemään, vaikkapa johonkin pohjois-eurooppaan, siellä on asiat niinkuin te haluatte, mitä v...tua te vielä täällä teette?
  3. Jari Leino's Avatar
    Viedäänpä tämä sama poliittinen retoriikka Afrikkaan. Siellä paikallinen mokuttajan vastine olisi siis sitä mieltä että maata pitää kehittää tuomalla sinne kiinalaisia siirtomaaherroja ottamaan kaivostoiminta haltuunsa. Ja niille siirtomaaherroille pitäisi sitten tuoda filippiiniläisiä tyttöjä palvelijoiksi.

Tämä olisi paljon parempi vertaus kuin tuo sinun väkisin vääntämäsi.

Pelkistetty ydinsanoma sekä minulla että Tanskan uudella demaripääministerillä on: niiden jotka haluavat muuttaa maani aivan erilaiseksi (ja paljon huonommaksi) kuin se nyt on, tulee muuttaa maasta pois.
  4. BRG's Avatar
    No voi voi miten nyt syötit ihan lapaan, ne kiinalaiset siirtomaaherrat ovat tietenkin Serlachius, Fazer ja Sinebrychoff eli juuri ne ihqut maahanmuuttajat kun tuovat yritteliäisyyttä, luovat työpaikat, menestyksen ja sen iki-ihanan hyvinvointiyhteiskunnan.

Ja sitten vielä tuo toinen kaksoisstandardisyöttö "niiden jotka haluavat muuttaa maani aivan erilaiseksi kuin se nyt on, tulee muuttaa maasta pois". Aika erikoinen lause henkilöltä joka edustaa puoluetta nimeltä Muutos2011
  5. Jari Leino's Avatar
    Eiköhän anneta afrikkalaisten ihan itse päättää, haluavatko he sellaisen "iki-ihanan hyvinvointiyhteiskunnan", jota kiinalaiset ovat sinne viemässä.

Itse tietenkin kannatan suoraa demokratiaa ja sitovan kansanäänestyksen järjestämistä siitä, mihin suuntaan Suomea tulee kehittää.

Pistetään kysymykseksi vaikkapa

"Pitääkö Suomi muuttaa Afrikaksi tuomalla tänne ylijäämäväestöä Afrikasta (kyllä/ei)"

Jos suomalaisten enemmistö vastaa Kyllä, niin minä olen ihan valmis tyytymään tuohon äänestystulokseen.
  6. BRG's Avatar
    Ensin pitäis järjestää yksi perustavaalaatua oleva äänestys jossa kaksi kysymystä:

1) Järjestäisitkö kansanäänestyksen (mikä tahansa aihe) jos saisit itse vapaasti muotoilla kysymyksen?

2) Järjestäisitkö kansanäänestyksen (mikä tahansa aihe) jos Astrid Thors saisi vapaasti muotoilla kysymyksen?

Tuon kohdan 1 toteutit jo tuossa edellä, olistiko valmis Astrid tädin kakkoseen
  7. Jari Leino's Avatar
    Kyllä. Ykköstä saatuani olisin riemumielin valmis Astrid-tädin kakkoseen!!2!
  8. BRG's Avatar
    OK, huumori sikseen, pointit. Sinä ja puolueesia haluatte Muutoksen mutta ette siedä ihmisiä jotka haluavat muutoksia. Niiden ihmisten jotka haluavat muutoksia, pitäisi muuttaa pois, kun taas niiden ihmisten jotka haluavat Muutoksia, pitäistä jäädä. Eikös toi ole aika summa summarum.
  9. Jari Leino's Avatar
    Muutos ei aina ole hyvä asia. Muutos voi tapahtua myös huonompaan suuntaan.

Esimerkkejä:

Jos Suomen nykyiseen korruptoituneeseen ja epädemokraattiseen poliittiseen järjestelmään saadaan muutos ottamalla mukaan sitovat kansanäänestykset, se on muutos parempaan päin.

Jos Suomen väestörakenteeseen tehdään muutos tuomalla tänne ylijäämäväestöä Afrikasta, Suomi muuttuu Afrikaksi. Se olisi muutos huonompaan päin.
  10. BRG's Avatar
    Suomi ei ole Somalia, täällä on demokratia ja täällä äänestetään eikä onneksi vähään aikaan ole muilutettu demokraattisesti valittua kansanedustajia. Eikä Jari Leino onneksi ole Stalin joka passittaa eri mieltä olevat Siperiaan.

Mitä tulee esimerkkiisi niin täysin samaa mieltä, juuri tuota yritin ekassa kommentissani sanoa mutta argumentoin kai huonosti kun ei mennyt perille. Pelkistettynä: on kaksi puoluetta, puolue A kun on sitä mieltä että muutos 1 on hyvä, puolue B sitä mieltä että muutos 2. On aivan tyhjää poliittista retoriikkaa jos puoleen A jäsen sanoaa että muutoksen 2 kannanttajien pitää muuttaa pois maasta tai päinvastoin. Blogikirjoituksesi olisit voinut sanoa paljon lyhemmin: meidän puolue hyvä puolue, muiden puolue paha puolue. Sen sijaan tuli turhaa sanoilla leikkimistä ja retorista lässytystä.
  11. Jari Leino's Avatar
    Jätetään nyt ne puolueet hetkeksi pois kuvioista.

Olen ihan puolueista riippumatta sitä mieltä, että on helpompaa ja halvempaa maksaa parille piitulle lentolippu Afrikkaan kuin miljoonalle afrikkalaiselle lentolippu Suomeen. Lisäksi se on ekologisempaakin.

Vastaavasti Tanskan vastavalittu pääministeri Helle Thorning-Schmidt sanoi, että "Jos haluat shariavyöhykkeiden pystyttämistä Tanskaan, on ehkä kaikkien kannalta helpompi ja parempi ratkaisu, että pakkaat laukkusi. Maailmasta löytyy maita, jotka ovat yhtä isoa sharia-vyöhykettä."

Tällaiset yksinkertaiset mutta kauniit totuudet tuntuvat kiukuttavan sinua suuresti.
  12. BRG's Avatar
    No, jos et ole hoksannut niin olen ihan samaa mieltä sinun ja Tanskan pääministerin kanssa turhasta trafiikista afrikasta eurooppaan. Mutta se että niiden jotka ei ole minun kanssa samaa mieltä, tulis lähteä pois Suomesta, ei sovi mun pirtaan.
  13. Veli Karimies's Avatar
    Lainaa Alkuperäinen kirjoittaja BRG
    No, jos et ole hoksannut niin olen ihan samaa mieltä sinun ja Tanskan pääministerin kanssa turhasta trafiikista afrikasta eurooppaan. Mutta se että niiden jotka ei ole minun kanssa samaa mieltä, tulis lähteä pois Suomesta, ei sovi mun pirtaan.
    Tuskin sopii Jarinkaan. Sillä on vissi ero onko henkilö kansalainen vai ei. Jos ei ole kansalainen ja tulee tänne opettamaan meille tapoja, niin voi puolestani palata sinne mistä tulikin. Suomi tosiaan on demokratia ja demokratioissa yleensä vain täysi-ikäiset kansalaiset saavat päättää asioista.

Näin se on kaikkialla muuallakin.
  14. Jari Leino's Avatar
    Mutta se että niiden jotka ei ole minun kanssa samaa mieltä, tulis lähteä pois Suomesta, ei sovi mun pirtaan.
    Eikö sitä sovi edes ehdottaa yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa?

Minulla ei tietenkään ole mitään keinoa pakottaa ketään muuttamaan minnekään, mutta olen ihan oikeasti sitä mieltä, että jos ulkomaalainen tai suomalainen haluaa ehdottomasti asua sharialain tai värisevän monikulttuurisuuden ympäröimänä, olisi kaikkien kannalta halvempi ja helpompi ja parempi ratkaisu, jos hän muuttaisi maahan, joka on jo valmiiksi pilalla.

Tällä hetkellä maailmankansalaiseksi itsensä tunteville Suomen kansalaisille perustetaan erilaisia suojatyövirkoja mamutusbisnekseen, jotta he voivat valtion kustannuksella tuoda tänne kaipaamaansa värikkyyttä. Tulisi paljon halvemmaksi antaa näille maailmankansalaisille sama raha kerralla käteen vastineeksi siitä, että he lähtevät maailmankansalaisiksi ja luopuvat Suomen kansalaisuudesta. Se olisi todellinen sijoitus tulevaisuuteen.

Ja yhdenvertaisuuden nimissä näitä kotiinpaluurahoja pitäisi tarjota avokätisesti myös jo Suomen kansalaisuuden saaneille pakolaistaustaisille maahanmuuttajille. Lisäkorvaus siitä, jos jättää passinsa Helsinki-Vantaan lentokentän tiskille.

Vastavuoroisesti olisin itsekin kiinnostunut ottamaan vastaan tällaisen korotetun muuttoapurahan, jos maailmassa olisi joku toinen maa, jossa voi elää suomalaista elämää suomen kielen, kulttuurin ja luonnon ympäröimänä.
  15. Tave's Avatar
    Ei varmaankaan sovi tähän aiheeseen, mutta kirjoitan kuitenkin:
    ----------
    Tänään isänpäivänä 13.11.2011 (ei perjantai!) luin aamupäivällä US-blogeissa Janne Suurosen kirjoituksen, jossa hän kritisoiden kirjoitti HS:n sivuista artikuloiden niiden sisältöä isänpäivän vieton näkökulmasta. Kirjoitus oli lyhyt ja mielestäni asiallinen. Itse kommentoin sitä suurinpiirtein asiasisällöllä:

"Outoa, miksi HS-ei ole kiinnostunut sanomia tilaamattomaksi katoavasta lukijakunnastaan? HS on kirjoittanut jo n. 20-vuotta mies- ja isävihamielisesti- miksi?"
    ----------

Olen aiemmin arvostanut HS Suomen suurimpana ja asiantuntevimpana aikaansaannoksena, mutta sen pitkäaikainen asennekasvatus esim. vaikkapa suomalaisen miehen mitätöimiseen aiheutti monikymmenvuotisen pitkäaikaistilaamiseni loppumisen!

Suomalaisten poikien kasvattajana minulla on oikeus mielipiteeseeni.

Mitä minun pitäisi nyt ajatella US:sta, mikäli he ovat poistaneet ko. asiallisen blogikirjoituksen?

----------

Tässä maassa ollaan poliittisella tiellä, joka ei tule johtamaan hyvään lopputulemaan.
Jätä kommentti Jätä kommentti