View RSS Feed

Pasanen Harri

Realismi voitti Idealismin,onneksi.

Arvostele blogikirjoitus
Joku voisi sanoa että tämä on ennenaikaista mutta itse pidän varmana että näin tulee käymään.
Miksi tätä nyt kirjoitan enkä vasta kuin tulokset ovat tulleet? Kunhan tulokset ovat tulleet pitää kiireesti joutua untenmaille ja aamuyöstä töihin.
Suomen kauppatase on alijäämäinen,tämä vaalitulos ei sitä miksikään muuta. Tämä vaalitulos antaa tiedon siitä että presidentti tekee kaikkensa tilanteen korjaamiseksi.
Teot eivät ole välttämättä mitenkään erityisen näkyviä,työtä tehdään valtiovierailuilla,imagolla jonka edustava presidentti antaa,kuvalla joka annetaan maastamme ulospäin ja monilla muilla samankaltaisilla pienillä mutta tärkeillä singaaleilla.
Olemme normaali kansainvälinen yhteiskunta jossa realismi asioiden hoitamisessa on etusijalla.

Lisäyksenä sanoisin että tämä oli tosiaan henkilön valinta ei puolueen.
Toivottavasti Kokoomus ei liikaa innostu tästä,eihän tämä ole Kokoomuksen voitto vaan Niinistön.
Niille jotka joutuvat nielemään näennäisen tappion sanoisin,tekin voititte vaikkette sitä itse ymmärräkkään.
Milläpä tekään hilluisitte mikäli kukaan ei olisi kiinnostunut taloudesta ja sen peruspilarista ulkomaanviennistä.
Maailmanparannusta voisitte harrastaa vaikka seuraamalla johtajanne jalanjälkiä,menkää ja pakottakaa kaikki Afrikan heimojohtajat rauhaan.
Tosin tehkää se omalla ajallanne ja omilla rahoillanne.

Puoluepolitiikka jatkuu yhtä typeränä edelleen,tämänkin tuloksen jälkeen.

Sorrun ehkä itsekkin idealismiin tässä, Helsinkiin haetaan uutta apulaiskaupunginjohtajaa kun Tuula Haatainen siirtyy kuntaliittoon.
Heti alkoi kädenvääntö asiasta demareitten ja vihreitten välillä, paikka kuuluu meille.
Miksi paikkaa ei laiteta hakuun jossa paras valitaan,riippumatta mihin puolueeseen kuuluu tai vaikkei kuuluisi mihinkään.
Puoluepoliittiset virkanimitykset pitäisi lopettaa,siihen on kyllä niin pitkämatka että tämä on tosiaan toiveunta.
Toisaalta eihän missään toimita siten että paras valittaisiin,syitä aina löytyy tämän asian estämiseksi.

Vuosia sitten mietin että voisikohan sitä tehdä välillä jotain muutakin,tosin olen monenmoista tehnytkin.
Jalasjärven Aikuiskoulutuskeskus etsi "rekkapuolelle" opettajaa",opettajan pätevyyttä ei tarvittu.
Soitin ja lähetin hakemuksen kyseiseen toimeen,sieltä oltiin yhteydessä ja kävimme pitkän keskustelun asiasta.
Lopputulos oli se että olin heidän mukaansa selvästi pätevin ja kokenein hakija kyseiseen toimeen mutta minulta puuttui jokin,en muista mikä virallinen pätevyys.
Olisin saanut opettaa koulun piha-alueella ja luokassa mutta maantiellä en olisi ollut pätevä.
Kysymys ei kuitenkaan ollut mistään autokoulunopettajan pätevyydestä eikä puoluepolitiikasta.
Jotakin kummallista kuitenkin on kun pätevintä ei valita,olipa syyt mitkä tahansa.

http://www.youtube.com/watch?v=1_rliwHzsM0
Jaa

Päivitetty 05.02.2012 klo 10:03, [ARG:5 UNDEFINED]

Kategoriat
Kategorisoimaton

Kommentit

1. Jari Leino's Avatar
    Olisin saanut opettaa koulun piha-alueella ja luokassa mutta maantiellä en olisi ollut pätevä.
    Kysymys ei kuitenkaan ollut mistään autokoulunopettajan pätevyydestä eikä puoluepolitiikasta.
    Jotakin kummallista kuitenkin on kun pätevintä ei valita,olipa syyt mitkä tahansa.
    Kyllä tuo joltain ajo-opetuspätevyyden puutteelta kuulostaa. Sikäli ymmärrettävää, että maantiellä opettaminen on kuitenkin aika oleellinen osa tuossa.

Olisiko ko. pätevyyden hankkiminen työn ohessa tai ennen viran vastaanottamista ollut mahdollista? Joskushan annetaan sellainenkin mahdollisuus.
  2. Pasanen Harri's Avatar
    Työn tuoma kokemus oli ylivoimainen,jotain kirjallista pätevyyttä puuttui,en tosiaan muista mikä se oli.
    Emme keskustelleet työn ohessa opiskelusta,minullai meni oitis mielenkiinto asiaan,itsehän hävisivät eniten.
    Tosin eihän se heidän syynsä ollut,joku oli keksinyt tuonkin pykälän jota tämäkin oppilaitos joutuu noudattamaan.
  3. JooJoo's Avatar
    Lainaa Alkuperäinen kirjoittaja Pasanen Harri
    Tosin eihän se heidän syynsä ollut,joku oli keksinyt tuonkin pykälän jota tämäkin oppilaitos joutuu noudattamaan.
    Enpä olisi niin varma tuosta syyllisyydestä. aika usein on niin että nämä pösilöt tulkitsevat itse ihan omaa kyvyttömyyttään pykäliä liian ahtaasti. minulla olisi tähänkin omakohtaisia kokemuksia esittää ihan omasta elämästä mutta en nyt jaksa päivääni pilata vanhoja muistelemalla.
Jätä kommentti Jätä kommentti