Kunnallisvaalit 2012 Tampere
— 28.06.2012 kello 16:49 (1178 Lukukertaa)
Olen Muutos 2011 -puolueen kunnallisvaaliehdokas Tampereella.
Olen 19-vuotias opiskelija Vuohenojalta, pienestä lintukodosta Kalevankankaan ja Messukylän välissä.
Synnyin vuonna 1993 Keravalla, mutta viimeiset 18 vuotta olen asunut Tampereella, lapsuuteni Lukonmäessä ja nykyisin Vuohenojalla.
Nuoresta iästäni huolimatta olen kokenut jo paljon ja herännyt siihen että Suomen ja Tampereen asiat ovat menossa aina vain huonompaan suuntaan nykyisten päättäjien johdolla. Liityin Muutos 2011 -puolueeseen vuonna 2010 ja nyt kunnallisvaaleissa nuoren opiskelijan ja pienen puolueen on mahdollisuus tehdä osansa ja yrittää tuoda muutos asiaan.
Kunnallisvaaliohjelmani tiivistettynä Muutoksen kolmeen ässään: Suomalaisten etu, Sananvapaus, Suora demokratia.
Suomalaisten etu
Oma rehellinen mielipiteeni on, että Tampereen on asetettava suomalaisten hyvinvointi etusijalle. Suomi on suomalaisten asuttama, rakentama, sodissa puolustama ja verorahoilla ylläpitämä valtio. Suomen löysää sosiaalihuoltoa hyväksikäyttämään tulevia maahanmuuttajia ei tule laittaa etusijalle tamperelaisten maksaman kunnallisveron käytössä. Etusijalle on oltava eläkeläiset, lapsiperheet, opiskelijat ja sairaat, eivät maahanmuuttajat. Nykyisin Tampereella asuvia maahanmuuttajia on tuettava enemmän opiskelemaan suomen kieli, eikä asettaa heitä edelle asuntojonossa ja antaa heille yhtä paljon tukia ilman työssäkäyntiä kuin keskiverto veronmaksaja ansaitsee töissä.
Sananvapaus
Sananvapaus on jokaisen Suomen kansalaisen perusoikeus. Toisinajattelijat, pienpuolueet ja "väärät" mielipiteet on kaikki hyväksyttävä, eikä sensuroida kuten tällä hetkellä tehdään. Kaupungin ja median tulee ottaa kaikki huomioon.
Suora demokratia
Muutos 2011 -puolue on ainoa puolue Suomessa joka ajaa suoraa demokratiaa nykyisen edustuksellisen demokratian rinnalle. Suora demokratia Tampereella tarkoittaisi kunnallisten sitovien kansanäänestysten käyttöönottoa. Tällä hetkellä Tampereella päätökset tekee 67-jäseninen kaupunginvaltuusto. Tärkeitä ja kalliita päätöksiä ja hankkeita ei tule antaa näin pienen ryhmän päätettäväksi. Kaupunginvaltuusto päättää esimerkiksi Rantaväylän tunnelista välittämättä ollenkaan tamperelaisten enemmistön mielipiteestä vaikka hanke on erittäin suuri ja kallis. Esimerkiksi näin tärkeästä kysymyksestä kuuluisi järjestää sitova kansanäänestys jonka eniten kannatusta saanut vaihtoehto myös pitäisi.
Listaan kuulumattomina mielipiteinäni:
-Kerjäläiset pois kaduilta
-Kovemmat tuomiot väkivalta- ja raiskausrikoksista
-Tampereen liike-elämä pidettävä suomenkielisenä
Pirkanmaan Vasemmistoliitto haastoi kaikki puolueet olemaan asettamatta rasistisia ehdokkaita vaaleihin. Tämä idea jo itsessään rikkoo sananvapautta. Vasemmistoliitto olisi yhtä hyvin voinut haastaa puolueet olemaan asettamatta rikollisia tai ääri-islamisteja ehdokkaiksi, mutta nykyään puolueita ja mediaa kiinnostaa vain ja ainoastaan rasismi.
Itse en luokittele itseäni rasistiksi eikä Muutos 2011 aseta rasistisia ehdokkaita. Mielipiteeni suomalaisten asettamisesta etusijalle tamperelaisten maksamien verorahojen käytössä on täysin oma mielipiteeni, ei puolueen.
Kommentit
Jätä kommentti

Email Blog Entry