Kunnallisvaalit 2012 Tampere
— 28.06.2012 kello 16:49 (1178 Lukukertaa)
Olen Muutos 2011 -puolueen kunnallisvaaliehdokas Tampereella.
Olen 19-vuotias opiskelija Vuohenojalta, pienestä lintukodosta Kalevankankaan ja Messukylän välissä.
Synnyin vuonna 1993 Keravalla, mutta viimeiset 18 vuotta olen asunut Tampereella, lapsuuteni Lukonmäessä ja nykyisin Vuohenojalla.
Nuoresta iästäni huolimatta olen kokenut jo paljon ja herännyt siihen että Suomen ja Tampereen asiat ovat menossa aina vain huonompaan suuntaan nykyisten päättäjien johdolla. Liityin Muutos 2011 -puolueeseen vuonna 2010 ja nyt kunnallisvaaleissa nuoren opiskelijan ja pienen puolueen on mahdollisuus tehdä osansa ja yrittää tuoda muutos asiaan.
Kunnallisvaaliohjelmani tiivistettynä Muutoksen kolmeen ässään: Suomalaisten etu, Sananvapaus, Suora demokratia.
Suomalaisten etu
Oma rehellinen mielipiteeni on, että Tampereen on asetettava suomalaisten hyvinvointi etusijalle. Suomi on suomalaisten asuttama, rakentama, sodissa puolustama ja verorahoilla ylläpitämä valtio. Suomen löysää sosiaalihuoltoa hyväksikäyttämään tulevia maahanmuuttajia ei tule laittaa etusijalle tamperelaisten maksaman kunnallisveron käytössä. Etusijalle on oltava eläkeläiset, lapsiperheet, opiskelijat ja sairaat, eivät maahanmuuttajat. Nykyisin Tampereella asuvia maahanmuuttajia on tuettava enemmän opiskelemaan suomen kieli, eikä asettaa heitä edelle asuntojonossa ja antaa heille yhtä paljon tukia ilman työssäkäyntiä kuin keskiverto veronmaksaja ansaitsee töissä.
Sananvapaus
Sananvapaus on jokaisen Suomen kansalaisen perusoikeus. Toisinajattelijat, pienpuolueet ja "väärät" mielipiteet on kaikki hyväksyttävä, eikä sensuroida kuten tällä hetkellä tehdään. Kaupungin ja median tulee ottaa kaikki huomioon.
Suora demokratia