Farzad Moghaddam pour
— 12.07.2012 kello 19:25 (1980 Lukukertaa)
kyselee uudessa Suomessa juttuja. Ja kun minä en kolmatta kertaa samaan paikkaan kirjaudu niin vastaan täällä. Joku voi hälle sitten linkittää. Ja vanhempiakin blogikirjotiuksiani saa selata jos tämä vastaus tuntuu lyheltä.
ja niitä kysymyksiä;
Q: Miten voitte taata, etteivät suorademokratian edustajat sorru samaan liemeen?
A: Kuka on Suorademokratian edustaja? Ei kukaan ja kaikki. Siiis sinä itse edustat itsesäsi ja pidät huolen että pysyt poissa liemestä.
Q: Ovatko he sitten pudonneet taivaasta?
A: Niitä ei ole.
Q: Eikö tähän saakka kaikkilla täysikäisillä ole ollut äänioikeutta?
A: Ei ole, vain vaalioikeus. Täällä koko vastaus:
http://www.muutos2011.fi/vb/entry.ph...set-saavat-sen
,,,, ja mitäs muita kysymysmerkkejä sulla,,,
Q: Siis eikö tähän asti suomalaisilla ole ollut tasa-arvoisesti oikeutta tai mahdollisuutta osallistua äänestykseen?!
A: Ei, ks. linkki
Q: ”Suora demokratia on järjestelmä, jossa kansalaiset saavat äänestää kansanäänestyksissä asioista itse.”
Tarkoittaako tämä lause sitä, että aina kun hallitus haluaa tehdä jokin päätöksen jostain asiasta, niin sen pitää heti kutsua kansa ääniuurnille ja sitten vasta päättää, mitä tehdä?
A: Ei, Sveitsissä laki tulee automaattisesti voimaan jollei kansa kerää nimiä ja vaadi sitä äänestykseen. Hallitus ei voi Suomessakaan päättää vaan sen tekee eduskunta, vaikka se ei siltä näytäkkään. Sveitsissä se on myös näin, paitsi että laki vahvistuu vasta kun kansa ei ole vaatinut sitä kansanäänestykseen säädetyssä ajassa.
Q: Oletteko jo aavistanut sitä, että lähitulevaisuudessa koko Suomen kansa on työtön, joten joka kuukausi voi suomalaisia kehottaa äänestämään asioista, joiden vaikutus on kuitenkin
samantekevä, kun maalle on jo tapahtunut, mitä ei olisi pitänyt?
A: kysymys lienee retorinen. katoppa tää video ja kuuntele mitä siellä sanon.
http://www.youtube.com/watch?v=cyhle6U7oNI
Kysy sitten lisää.
Q: Entä jos esim. järjestetään suoraäänestys siitä, että eroako Suomi EU:sta vai ei, ja kansa äänestää 50 % +1 ääni myönteisesti, niin onko tässä tapauksessa demokratia täydellisesti
toteutettu?
A: Kyllä. Eikö sinusta?
Q: Entä se 50 % -1 joukko? Eivätkö tähän porukkaan kuuluvat kansalaiset ole enää tärkeitä?
Niin? mitä on Demokratia? Tottakai he ovat tärkeitä. Ja se äänestys koski vain yhtä asiaa.
Q:Mistä muuten voi olla varma, ettei kuukauden tai vuoden päästä taas kansan mielipide muutu?
A: Sehän muuttuukin! Sveitsissäkin on äänestetty useampia kertoja samasta asiasta. Kun kansan mielipidemuuttu niin politiikankin tulee muuttua. Tämähän se oleellinen ero juuri on!
Q:Miten voi edes selvittää, että jokaiselle kansalaiselle asiat on hyvin selkeästi selitetty ja, että jokainen tietää täysin, mitä on kieltämässä tai myöntämässä?
A: tätä ei tarvitse tehdä. Kaikkien ei todella tarvitse vaivauta uurnille. Se on vain hyvä asia. Mutta keneltäkään sitä ei tule kieltää. http://www.muutos2011.fi/vb/entry.ph...iksi-se-toimii
,,, Niin ja minun puolesta olet Tervetullut myös Sveitsiin. Vaikutat fiksulta ja ajattelevata tyypiltä. Sellaiset on tervetulleita mihin vaan.
Kommentit
Jätä kommentti

Email Blog Entry